Tuesday 25 October 2011

Äntligen!!

Jag kände mig som Gert (Fylking) igår då jag ropade "Äntligen!" åt både det ena och det andra. Men det största ropet ligger inom mig idag, jag har äntligen börjat min praktik! Eller ja, jag har ju varit här i fem (galet korta) veckor, men idag så känns det som om det börjar på riktigt! Jag har nu påbörjat en undersökning, eller assessment över kunskaperna om mänskliga rättigheter inom organisationen här i Jordanien för att förbereda inför min kommande workshop om just mänskliga rättigheter. När jag och Zeinat äntligen (!) satte oss ner för att prata igår så lossnade allt och det finns helt plötsligt alldeles för mycket för mig att göra, men det är roligt! Ska kanske studera ett barn som en case study och se hur dennes rättigheter blir (eller inte blir) tillgodosedda och sedan skriva rapport, kanske försöka utbilda föräldrarna i deras barns rättigheter, lägga till en flik om mänskliga rättigheter på IM Jordaniens hemsida och kanske kanske planera lite happenings inför den internationella dagen för personer med funktionsnedsättningar! Dessutom har jag fått ett eget kontor, vilket känns otroligt spännande :)

Emelie like a fish in the water goes over and out!

No comments:

Post a Comment