Friday 20 July 2012

Otåliga tankar

Ligger i sängen och hostar, googlar på mat och magen börjar kurra. Typiskt också. Vill ha onion bhaji, cig köfte, kikärtspannkakor, roti, myntadressing på sallad och pasta med fetaostpesto! Allt veganskt och underbart gott förstås :) (va fasiken, min mobil har inte 'vegansk' inskriven i ordlistan..! inte 'fasiken' heller, men det gör inget :P)

I övrigt snurrar skallen runt runt runt omkring vad som ska hända till hösten, även om jag borde känna mig förväntansfull och glad över att få göra vad jag vill så känns allt bara läskigt och ouppnåeligt. Att hitta jobb, flytta, stadga sig.. För det är det jag vill, rota mig nånstans. Hitta ett hem som är mitt, och kärlekens. Men just nu finns det bara ett stort moln på min himmel (förutom det som är fyllt med slem och sitter i min hals); att klara av min kandidatexamen. Jag antar att det handlar om tålamod, att låta saker ta sin tid - för att det löser sig. Men att vara lugn, och inte planera, har aldrig varit min grej.

No comments:

Post a Comment