Saturday 10 September 2011

Brand new start, brand new blogg!

Nu jäklar ska det skrivas! Inför min enormt spännande höst i Amman, Jordanien har ju nu startat en ny blogg!

Just nu sitter jag i vardagsrummet i Kalmar och känner moln av vitlöksdofter sväva in från köket, Robban lagar mat :) Efter några veckor på resande fot så känns det skönt att landa i det närmaste som kan kallas mitt hem nuförtiden. Skriven i Malmö, familjen i Övik men mina ägodelar och min kärlek i Kalmar! Men lugnet varar inte länge, efter en fullpackad förutbildning i Lund och ett motiverande MFS-möte på skolan så spirar inspirationen men latheten sätter in med tanke på att jag måste packa upp en enorm resväska med (i princip) enbart smutstvätt, och motivationen sviktar. Men, på torsdag bär det av till El Stockholmo för en gemytlig natt på Arlandagolvet (inte första gången det händer måste jag säga) innan jag 06.40 styr nosen mot Vienna för att möta upp med Sanaa innan vi till slut åker till Amman! Så det är bara att ta tag i packning och planering. Men först, god mat och en mysig romantisk film med hetaste Natalie Portman!

1 comment:

  1. Men hallå, jag som inte hängt med i ditt liv på ett tag måste ju få veta vad du ska i jordanien och göra! Berätta genast!

    ReplyDelete