Thursday 22 September 2011

Uttråkad

Jaa, uttråkad, hur kan jag vara det i denna spännande stad, i detta land som är en helt annan värld? Jo, så går det när jag är sjuk! Eller, sjuk och sjuk, men jag var inte frisk imorse iallafall, en släng av sån där svag mage som inte klarar av alla nya frukter och bakterier som finns i det nya (filtrerade) vattnet. Men lite imodium (eller en billigare version, dimor), och en diet på kokt potatis med salt och te kokat på en ört som jag inte vet namnet på men som jag känner igen lukten och smaken på så mycket att det gör mig irriterad, har i alla fall fått mig att må bättre.

Så nu vill jag gå ut och röra på mig och få lite frisk luft, men den här tiden på dygnet så står luften stilla och solen gassar så jag har fått order av min rumskamrat att vänta inne någon timma, tills det blivit lite svalare. Så till dess så slöar jag i soffan med ömsom tv-tittande (någon flygplansfilm med Leo Dicapricciosa) och ömsom datasurfande. Tråååkigt. Meningen var också att vi skulle gå ut ikväll med de två volontärer som var på IM förra hösten, men det blir nog filmkväll istället. Suck. Tur att det vankas Ryan Gosling (yum!) annars hade jag gått i bitar, har tittat på TV hela dagen. Just det, det är ju faktiskt fredag här idag, eller det som vi har som fredag hemma, vi är nämligen lediga imorgon och på lördag, deras helg börjar som en dag tidigare, så på söndag har vi måndag, hänger ni med? :)

Ska nog sätta mig i solen en stund nu i alla fall, Sanaa har siesta så det är extra tråkigt, ska försöka mig på lite Jonathan Safran Foer, enligt framsidan så måste man läsa boken, för "it will change you", så då får jag väl göra det! Fast, kanske att jag ska äta innan.. Tur att jag hamnat tillsammans med Sanaa som älskar mat lika mycket som jag, skafferiet och kylskåpet är fyllda med godsaker! Mums :)

Over and out.

No comments:

Post a Comment