Wednesday 14 September 2011

Päronmani och separationsångest

Päronmos, päronkräm, päronchips, päronsorbet, plommonkräm och plommonkaka.
Det var resultatet av gårdagens skörd på bakgården i Kalmar. Helt otroligt vackra päron tynger ner varje gren på de tre päronträden, magiskt för en norrlänning som mig som aldrig sett ett päronträd förut! Sen marken under det fjärde trädet är alldeles mörklila-prickigt av de fallna plommonen. Lite sorgligt mycket frukt, det tas inte alls hand om, jag och Robban funderade på att plocka ner alla plommon nu då de är perfekt mogna och sälja till någon butik. Men det funkar nog inte riktigt så. Så istället blev det päron-/plommonfabrik här på Ståthållaregatan! Funderar även på att göra knäckig päronpaj ikväll :)

Och nu bär det snart av till Jordan, tåget går 17.00 imorgoneftermiddag. Det är minst sagt mixade känslor, det känns å ena sidan otroligt spännande och roligt men å andra sidan ångestfyllt att inte träffa vissa personer på 3 månader.. But what doesn't kill you... Nej usch så negativ jag låter, klart det ska bli kul! Bara jobbigt med avsked, men desto sötare när vi väl ses som min älskade mor brukar säga! Men nu ska den sista packningen tas tag i, nu kan man ju packa ner i princip allt förutom tandborste och deo, Rob ska packa för Italien med så jag misstänker att det kommer vara mer kaos än vad det redan är här om ett litet tag!

Nästa gång vi hörs är jag förmodligen i Jordanien, så vi får se om jag helt plötsligt tappat alla å, ä och ö då!


No comments:

Post a Comment