Friday 14 September 2012

IARC är igång!

Sitter just nu, lätt dåsig av den goda grönsakscurryn som serverades till lunch, och lyssnar på dr. Anteneh Roba som pratar om att jobba för djurs och människors rättigheter i Afrika, superspännande trots att jag lyssnat på honom i Malmö redan!

Överlag är detta helt fantastiskt, jag går från att känna mig supertaggad till helt förtvivlad. Jag är numera säker på att jorden inte kommer överleva min 60-årsdag, massa filmer på temat jordens undergång spelas nu i mitt huvud och frågan är inte OM utan HUR jorden kommer vara förstörd vid år 2050. Nedslående jag vet. Tack Steve Best.

Men sen så får jag tusentals ideér på hur vi kan jobba för djuren så det blir nog inte mkt pluggande när jag kommer hem, för här ska aktivistas!

Utöver detta har jag bestigit Mt. Everest av Luxembourg (ja träningsvärk idag!), käkat enbart lite mackor och massor, jag menar MASSOR, av socker till middag (bild kommer senare), frusit mig igenom en natt i tält med tre lager kläder och varmvattenflaska och träffat nya vänner från olika hörn av vår vackra värld!

Nu ska jag koncentrera mig, sen ska jag beställa lite djurrättsböcker som höstläsning :)

Over and out,
Veganhälsningar från Esch <3

No comments:

Post a Comment